خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/27 - 11:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
درخشان خبر داد:

دستور وزیر نفت برای گازرسانی به مناطق فاقد گاز ایرانشهر

نماینده مردم ایرانشهردر مجلس، از دستور وزیر نفت به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به مناطق فاقد گاز این منطقه خبر داد.

عبدالناصر درخشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اعلام خبر دستور وزیر نفت به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به مناطق فاقد گاز حوزه انتخابیه‌اش در تشریح جزییات آن، گفت: عدم بهره‌مندی از گاز یکی از مشکلاتی است که مردم این منطقه از مدتها قبل با آن مواجه بوده‌اند به طوری که ناچار به تحمل مصائب ناشی از تهیه و حمل کپسول‌های گاز هستند.



نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: ما برای رفع این مشکل مکاتباتی با مسئولان مربوطه در وزارت نفت داشتیم و حتی از آنها و اعضای کمیسیون انرژی مجلس نیز دعوت کردیم تا به صورت میدانی بازدیدی از وضعیت سوخت و تامین گاز در حوزه انتخابیه داشته باشند.



عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در مجلس، تصریح کرد: در نهایت پیرو اقدامات و مکاتبات انجام شده وزیر نفت به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران دستور داد گازرسانی به مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان و شهرهای سرباز، راسک، فنوج، بنت، چانف، نیکشهر، پارود، پیشین، آشار، ساربوک، قصرقند، کتیج و اسپکه در دستورکار قرار گیرد.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مطابق قول‌های وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم‌اکنون خط انتقال اصلی گاز ایرانشهر تا چابهار به طول حدود 190 کیلومتر در حال اجرا بوده و تا پایان سال گازدار خواهد شد و برای گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع واقع در محدوده‌های مذکور برنامه‌ریزی شده و پروژه‌های گازرسانی به این مناطق در سال 1402 آغاز و در صورت نبود معارض و موانع اجرایی نهایت تا سال 1403 به بهره‌برداری خواهند رسید./



پایان پیام



خبرنگار: مرضیه جلیلی

  • کد خبر : 355477
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار